م مثل ماشین: آموزش بافت اپلیکه ماشین

Tuesday، ۸ Khordaad ۱۴۰۳

قلاب‌بافی مهسا| اگه دنبال یه راه سریع و راحت برای تزئین لباس و وسایل کودکتون هستید،‌ اپلیکه‌های قلاب‌بافی رو امتحان کنید! چون برای بافت اپلیکه‌ها مقدار کمی کاموا لازمه،‌ روش خیلی خوبیه تا خرده کامواهاتون رو به کار ببرید.این آموزش تصویری یکی از آموزش‌های مجموعه الفبایی اپلیکه‌هاست. بافت این اپلیکه ماشین خیلی سریع و ساده‌ست. این اپلیکه رو می‌تونید روی وسایل نوزاد و کودک مثل پتو‌، روتختی،‌پیشبند و لباس کار کنید و یا برای تزیین اتاق ازش استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز:

کاموای کتان یا آکریلیک. من از کاموای آکریلیک فولیا استفاده کردم. برای بافت بادوام‌تر پیشنهاد می‌کنم از کاموای ضد پرز استفاده کنید.

قلاب ۳.۵ میلی‌متر

قیچی

سوزن مخصوص کاموا

مراحل بافت

یک گره خفت بزنید و ۲۱ زنجیره ببافید.

ردیف اول: اولین زنجیره از سمت قلاب را جا بگذارید و ۲ پایه کوتاه در زنجیره دوم ببافید. در زنجیره‌های بعدی ۱ پایه کوتاه ببافید. انتهای ردیف یک زنجیره ببافید و کار را بچرخانید. (۲۱ پایه کوتاه)

ردیف دوم: در هر دانه یک پایه کوتاه ببافید، در دانه آخر ۲ پایه کوتاه. انتهای ردیف یک زنجیره بزنید و کار را بچرخانید. (۲۲ پایه کوتاه)

ردیف سوم: در هر دانه یک پایه کوتاه ببافید. یک زنجیره بزنید و کار را بچرخانید. (۲۲ پایه کوتاه)

ردیف چهارم: در هر دانه یک پایه کوتاه ببافید. دو دانه آخر را با هم کار کنید و یک پایه کوتاه ببافید( یک دانه کم می‌شود). یک زنجیره بزنید و کار را بچرخانید. (۲۱ پایه کوتاه)

ردیف پنجم: دو دانه اول را با هم کار کنید و یک پایه کوتاه ببافید،‌در دانه‌های بعدی یک پایه کوتاه و در دو دانه آخر با هم یک پایه کوتاه ببافید. (۱۹ پایه کوتاه)

ردیف ششم:‌در دو تا دانه اول با هم یک پایه کوتاه ببافید‌، دانه‌های بعدی یک پایه کوتاه،‌در سه تا دانه آخر با هم یک پایه کوتاه ببافید. کار را بچرخانید. (۱۶ پایه کوتاه)

ردیف هفتم: در سه تا دانه اول بافت نامرئی بزنید،‌۱۲ زنجیره ببافید. ۵ دانه را جا بگذارید و در دانه ششم دو پایه پنج‌تایی ببافید( نخ را پنج بار روی قلاب بیاندازید). ۱۲ زنجیره بزنید و در دانه یکی مانده به آخر یک بافت نامرئی کار کنید. دانه آخر را جا بگذارید.

مرحله آخر: دور تا دور ماشین پایه کوتاه کار کنید. یک بافت نامرئی در اولین پایه کوتاه بزنید و نخ را قیچی کنید.

چرخ( دو تا ببافید)

یک حلقه جادویی بزنید.

دور اول: یک زنجیره، ‌۸ پایه کوتاه در حلقه ببافید. حلقه را جمع کنید و یک بافت نامرئی در پایه کوتاه اول بزنید. نخ را قیچی کنید.

رنگ بعدی را به یکی از دانه‌ها وصل کنید.

دور دوم: ۲ زنجیره،‌ ۲ پایه بلند در همان دانه،‌ ( ۳ پایه بلند در دانه بعدی،‌ ۲ پایه بلند در دانه بعدی‌اش) تا پایان دور تکرار کنید. در اولین دانه یک بافت نامرئی بزنید و نخ را قیچی کنید.

چراغ

یک حلقه جادویی بزنید. یک زنجیره،‌۲ پایه کوتاه در حلقه ببافید. حلقه را جمع و نخ را قیچی کنید.

انتهای نخ‌ها را از داخل دانه‌ها عبور دهید. چرخ‌ها و چراغ را به ماشین بدوزید.

خب این هم از آموزش بافت اپلیکه ماشین. امیدوارم که از این آموزش لذت برده باشید، لطفا عکس کارهای قشنگتون رو در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ mahsacrochet# به اشتراک بگذارید و این آموزش رو برای دوستانتون هم بفرستید. تا آموزش بعدی خدانگهدار.

خرم بزی و جهان به شادی گذران

مهسا