ف مثل فیل: آموزش بافت اپلیکه فیل

Sunday، ۲۴ Tir ۱۴۰۳

قلاب‌بافی مهسا| خب امروز بریم سراغ یه آموزش دیگه از مجموعه الفبایی، آموزش بافت یک اپلیکه جذاب و با نمک! این فیل کوچولو رو می‌تونید روی پتو،‌ لباس و وسایل نوزاد و کودک کار کنید. بچه‌ها عاشقش میشن!

وسایل مورد نیاز:

کاموای کتان یا آکریلیک. من برای بافت این اپلیکه از کاموای کتان هیمالایا و کاتن وود استفاده کردم. آموزش تصویری زیر رو با کتان هیمالایا رنگ صورتی بافتم، ‌چون فیل‌های خیلی بامزه‌اند!

قلاب سایز ۳.۵ میلی‌متر

قیچی

سوزن مخصوص کاموا

یه کمی کاموا یا نخ کلفت مشکی برای چشم فیل

مراحل بافت

یک حلقه جادویی درست کنید.

دور اول: یک زنجیره بزنید و ۸ پایه ساده در حلقه ببافید. حلقه را جمع کنید. دور را با یک بافت نامرئی در اولین پایه ساده وصل کنید.

دور دوم:‌ یک زنجیره بزنید. در هر دانه ۲ پایه ساده ببافید. دور را وصل کنید.

دور سوم: یک زنجیره بزنید. در اولین دانه ۲ پایه ساده، دانه بعدی ۱ پایه ساده،‌تا انتهای دور تکرار کنید. دور را وصل کنید.

دور چهارم:‌ یک زنجیره،‌ در ۲ تا دانه اول هر کدام ۱ پایه کوتاه،‌ پایه کوتاه+ پایه ساده+ پایه بلند در دانه بعدی، ۱ پایه بلند در دانه بعد،‌ ۲ زنجیره بزنید و با یک بافت نامرئی به دانه بعدی وصل کنید. در ۲ دانه بعد بافت نامرئی بزنید، ۲ زنجیره، پایه بلند در ۲ دانه بعد، ۲ زنجیره و بافت نامرئی در دانه بعدی ( خب پاهای فیل رو بافتیم تا اینجا). پایه کوتاه در ۲ دانه بعد،‌ بافت نامرئی در دانه بعدی، ۹ زنجیره، در دومین زنجیره از سمت قلاب پایه کوتاه بزنید و همینظور در باقی زنجیره‌ها ( روی هم ۸ پایه کوتاه)، در همان دانه‌ای که زنجیره‌ها را شروع کردید ۱ پایه بلند ببافید ( حالا خرطوم فیل هم آماده‌ست)، در ۳ دانه بعدی هر کدام یک پایه بلند، دانه بعد ۱ پایه ساده، دربقیه دانه‌ها تا انتها هر کدام ۱ پایه کوتاه ببافید. قبل از وصل کردن ۳ زنجیره بزنید و یک بافت نامرئی در اولین زنجیره، حالا به آخرین دانه وصلش کنید ( این هم از دم فیل). نخ را محکم کرده و قیچی کنید.

گوش فیل:

یک حلقه جادویی درست کنید. ۲ زنجیره بزنید و ۹ پایه بلند در حلقه ببافید. ۲ زنجیره بزنید و با یک بافت نامرئی به حلقه وصل کنید. حلقه را جمع کنید. دور را وصل نکنید ( تقریبا به شکل یک نیم دایره در می‌آید). نخ را محکم کرده، قیچی کنید و به بدن فیل بدوزید.

برای چشم با کاموا یا نخ مشکی یک گره فرانسه بزنید.

این هم از آموزش بافت اپلیکه فیل. امیدوارم که از این آموزش لذت برده باشید، لطفا عکس کارهای قشنگتون رو در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ mahsacrochet# به اشتراک بذارید و این آموزش رو برای دوستانتون هم بفرستید. تا آموزش بعدی خدانگهدار.

خرم بزی و جهان به شادی گذران

مهسا